Geoblog.pl    tommer    Podróże    Indie    Piec Skarbnic Wielkiego Sniegu

Piec Skarbnic Wielkiego Sniegu

Indie
Indie, Darjeeling

Po naszemu Kanczendzenga, 8598 metrow. Dzisiaj rano (ok. 0430) wraz z jakas setka innych turystow czekamy na Tiger Hill na wschod Slonca. Widze po raz pierwszy w zyciu tak wyraznie Gore, ktora ma ponad 8000 tysiecy metrow. Widze po raz pierwszy w zyciu kawalek Himalajow. Widze po raz pierwszy w zyciu Mt.Everest - bardzo malenki w porownaniu z Kanczendzenga - bo jest bardzo daleko. Duzo tych pierwszych razow dzisiaj :) Moge powiedziec tylko, ze o ile mnie i Gabi interesowala znacznie bardziej Gora, to wsrod zgromadzonych widzow (wiekszosc localesow) wyrazne ozywienie i okrzyki wzbudzil wschod Slonca :):), natomiast Gora ich troche mniej interesowala. Co kraj to obyczaj. Kiedy tylko widze takie gory to od razu mam ochote tam isc, wlazic, sapac, zmagac sie z samym soba, isc pod gore. Dzisiaj tez mam ochote jechac do Sandakphu, ktore jest na ok. 3600 m, 3h jazdy landroverem (Taty i inne terenowce tam nie dojezdzaja), 3h trekkingu pod gore. Sandakphu lezy na grzbiecie, ktorym mozna wchodzic na Kanczendzenge. Ale nie pojedziemy tam. Na razie powiem tyle: Tiger Hill jest na 2570 (wyzej niz Rysy) - wywiozlo nas tam auto, Darjeeling jest na mniej niz 2100 - przyjechalismy pociagiem. Efekt jest taki, ze od czasu do czasu lekko boli mnie glowa, a wejscie po stromych (nie ukrywam) uliczkach jakis 50m w gore powoduje wlaczenie sie jakis dziwnych hamulcow w nogach :):) Oczywiscie nie ma zadnych dramatow, a te objawy sa leciutkie - ale sa. Co ciekawe w pierwszy dzien tutaj mialem sporo sil i lazilem z plecakiem 80l jak goral :)

Dzisiaj zwiedzalismy jeszcze Himalayan Mountaineering Institute i Himalayan Zoo - ale to dluzsza opowiesc, bedziemy juz opisywac z kraju.

Mam oczywiscie zdjecia z muzeum Everestu i z pomnikiem Tenzinga Norgaya. Dla mnie miejsce kultowe.

Gabi ma zdjecia rudej pandy! Nawet nie wiedzielismy, ze taka istnieje :):)

Hotel Everest Glory 400Rs+10% tax - skromnie, tv jest, ciepla woda od 0700 do 1000, ale Gabi opieprzyla ich i zalatwila na caly czas.
Taxi dla localesow 7Rs za podwozke, dla nas 100Rs po targach :)
Jeep Tata na Tiger Hill od 65Rs z ulicy, do 95Rs przez recepcje hotelowa.
HMI i zoo za 100Rs od cudzoziemca.