Geoblog.pl    tommer    Podróże    Indie    Rady dla wybierających się do Indii

Rady dla wybierających się do Indii

Polska, Kraków

Wpis w trakcie uzupełniania.

Postanowiłem zrobić jeden zagregowany wpis do umieszczania moich porad.

1/ Transport: załóżcie sobie konto na irctc.co.in - koleje indyjskie. Można kupować bilety z dowolnego miejsca na świecie. i-tickety - tylko z wyprzedzeniem, do podróżowania z dnia na dzien tylko e-tickety. Płaci się kartą. Z okienkiem do płatności jest problem, bo jest tam kilkadziesiąt banków do wyboru, a większość nie puszcza kart, albo trzeba mieć jakieś konta. Nam idzie trzeci od lewej w najwyższym rzędzie, chyba to jest Citi.
Klasy biletów:
CC klima chair - super, na siedząco, posiłki w cenie,
AC3 - 6+2 lóżka w "przedziale", ciasno, klima - tania opcja na długie transporty. Odnośnie tej klasy szczerze odradzam branie górnych łóżek (załatwi Was wylot klimatyzacji w odległości 30 cm). Najlepsze (ze względu na komfort i bagaż) są moim zdaniem Side Upper i Side Lower.

2/ Przewodnik. Nasz się absolutnie nie sprawdził pod względem informacji cenowych (różnice kilkukrotne w podawanych miejscach). Polecamy Lonely Planet.

3/ Słownik: nehi - znaczy nie, ha - tak, nehinczajie - nie chcę tego, dziau dziau - odejdź, namaste (namaskar) - powitanie i pożegnanie, deniewad - dziękuję hindi, sukrija - dziekuję muzułmańskie (urdu), kytna rupe - ile rupi, kytna pejsze - ile kosztuje.